Experiència prèvia a banca:
26 anys.
Sortida de la banca tradicional:
agost de 2013 en sumar-se a un ERE voluntari.
Procés d’incorporació com a Family Banker® de Banco Mediolanum:
6 meses (septembre de 2013).
Escepticisme va ser la seva primera reacció davant el primer contacte amb Banc Mediolanum. Volia donar un gir de 180 graus a la seva vida professional.
La major resistència que va haver de superar Joan Carles Pinto va ser el fastig que li havien provocat les seves experiències professionals anteriors: "Després de vint-i-sis anys tenia molt clar que no volia seguir en el sector bancari i vaig pensar a muntar un negoci lligat al turisme a Barcelona". Però en Banc Mediolanum li van donar una pista: després de vint-i-sis anys, la qual cosa de debò sabia fer era això.
Però si bé és cert que al principi no li va seduir la idea, la persona amb la qual es va entrevistar en Banc Mediolanum li va convèncer i l'hi va començar a pensar. Va trigar 6 mesos a prendre la decisió de convertir-se en Family Banker. "Encara em recorden com un pesat, però vaig demanar parlar amb molts Family Bankers, tant els que venien de la banca tradicional com uns altres que procedien d'altres professions."
La segona resistència, freqüent, procedia dels dubtes sobre com fer-se amb una cartera pròpia.
Va adquirir confiança en parlar amb gent que, com ell, havia treballat en banca; va voler conèixer les seves vivències i comprovar que el model funcionava a nivell econòmic. Li van explicar que una part de la gent que havia conegut fins llavors li seguiria, però que uns altres en els quals confiava no ho farien i uns altres, pels quals no apostava, li serien fidels. Però, abans de res, que no es desanimés, doncs la seva cartera creixeria a partir de les recomanacions d'aquest primer grup. Solament havia de fer-ho bé. "Així ha succeït", diu.
"Els primers clients són els teus prescriptores. A més, també es fan clients persones del teu entorn familiar, amistats, gent que està a prop geogràficament … Sempre estàs amb el xip posat, pendent de persones que estan mal assessorades."
La tercera resistència va ser menor. "Després de tant temps treballant en sucursals, acabes institucionalitzat", comenta. Convertir-se en un assessor financer independent suposa un canvi de forma i d'entorn de treball. No obstant això, a Joan Carles Pinto li va apaivagar conèixer les oficines dels Family Bankers de Banc Mediolanum; un espai compartit pels Family Bankers que, a més d'aportar un lloc on reunir-se amb clients i col·legues, genera un poderós sentiment de grup.
Amb el temps, Joan Carles ha anat descobrint altres llocs que compagina amb les oficines de Banc Mediolanum. "Estic alguna cosa institucionalitzat i em costa treballar des de casa. Però hi ha una cafeteria a Barcelona, amb un potent wifi i molta tranquil·litat. És un lloc molt agradable per a mi i els meus clients", diu. Li guardarem el secret.